ÁSZF
ÁSZF
FELTÉTELEK
PAPRIKA VENDÉGHÁZ
Harkány
Magánszálláshely
Szolgáltató: Jocskovné Müller Márta
adószámos magánszemély
2024. július 12.
Általános Szerződési Feltételek
Paprika Vendégház - Harkány
TARTALOMJEGYZÉK
1) Bevezetés
2) Szolgáltató adatai, elérhetőségei
3) Általános szabályok
4) A szerződő fél
5) Általános Szerződési Feltételek elfogadása, hatálya, módosítása
6) Árak
7) Ajánlatkérés, a szerződés létrejötte, a foglalás menete, a foglalás módosítása
8) Lemondási feltételek
9) Idegenforgalmi adó és kaució
10)A Szálláshely igénybevételének feltételei
11)A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
12)A Vendég jogai
13)Panaszkezelés
14)A Vendég kötelezettségei
15)A Szolgáltató jogai és kötelezettségei
16)Vis maior
Oldal 2 / 9
Általános Szerződési Feltételek
Paprika Vendégház - Harkány
1. BEVEZETÉS
Kedves Vendégeink!
Köszönjük, hogy minket választottak, mindent megteszünk annak érdekében, hogy jól érezzék
magukat nálunk, és pihenésük örömteli legyen!
A Paprika Vendégház Harkány szívében helyezkedik el, csendes környezetben, mégis központi
helyen, pár perc sétára a Harkányi Gyógyfürdő és Strand Csúszdaparktól. Az apartmanok a
Vendégház emeletén kaptak helyet, 5 szobával várjuk kedves Vendégeinket.
A szálláshelyről, a környékbeli programokról, árainkról honlapunkon tájékozódhatnak.
Vendégeink számára Harkány egész közigazgatási területén ingyenes parkolásra jogosító
kártyát biztosítunk.
2. SZOLGÁLTATÓ ADATAI, ELÉRHETŐSÉGEI
Név: Jocskovné Müller Márta adószámos magánszemély
Adószám: 71156998-1-22
Székhely: 7815 Harkány, Petőfi Sándor utca 6.
Levélcím: 7815 Harkány, Petőfi Sándor utca 6.
Telefon: +36 30 260 3297
E-mail: jocskovne@gmail.com
2.1. Szolgáltató által üzemeltetett szálláshely
Neve: Paprika Vendégház
Típusa: magánszálláshely
Címe: 7815 Harkány, Petőfi Sándor utca 6.
Nyilvántartási száma: 100/2000
NTAK regisztrációs száma: MA19006927
Kapcsolattartó: Jocskovné Müller Márta
Telefon: +36 30 260 3297
E-mail: jocskovne@gmail.com
Honlap: www.harkany-paprika.hu
3. ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK
3.1. Jelen „Általános Szerződési Feltételek” (a továbbiakban: ÁSZF) szabályozza
Jocskovné Müller Márta adószámos magánszemély (a továbbiakban:
Szolgáltató/Szállásadó) által – a 7815 Harkány, Petőfi Sándor utca 6. címen -
működtetett Paprika Vendégház (a továbbiakban: Vendégház/Szálláshely) mint
magánszálláshely és az ahhoz kapcsolódó, Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások
igénybevételének feltételeit.
3.2. Jelen ÁSZF nem zárja ki speciális, vagy egyedi megállapodások megkötését
szállásközvetítőkkel, utazási irodákkal, vagy más olyan személyekkel, akik a Szolgáltató
szolgáltatásai értékesítése érdekében a Szolgáltatóval hosszabb távon együttműködnek.
Szállásközvetítőn keresztül történő szállásfoglalás esetén a jelen ÁSZF-től eltérő
szabályok érvényesülhetnek.
Általános Szerződési Feltételek
Paprika Vendégház - Harkány
Oldal 3 / 9
Általános Szerződési Feltételek
Paprika Vendégház - Harkány
4. A SZERZŐDŐ FÉL
4.1. A szerződő fél a Szolgáltató szolgáltatásait megrendelő, igénybe vevő természetes
személy, jogi személy vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság. A
szolgáltatást megrendelő és/vagy igénybe vevő a továbbiakban együttesen: Vendég.
4.2. A Szálláshely lefoglalására kizárólag 18. életévüket betöltött személyek jogosultak. 18
éven aluli személy kizárólag felnőtt kísérővel veheti igényben a magánszálláshely
szolgáltatást.
5. ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK ELFOGADÁSA, HATÁLYA, MÓDOSÍTÁSA
5.1. Az ÁSZF Vendég által történő elfogadása a magánszálláshely szolgáltatás
igénybevételének előfeltétele. A Szálláshely szolgáltatását igénybe vevő Vendég az ÁSZF-
et tudomásul veszi és magára nézve is kötelezőnek fogadja el.
5.2. Az ÁSZF elválaszthatatlan mellékletét képezi a Házirend, valamint az Adatkezelési
Tájékoztató. Szolgáltató mindhárom dokumentumot a Szálláshelyen és weboldalán
közzéteszi.
5.3. Az itt nem szabályozott kérdéseket illetően Szolgáltató tevékenységére vonatkozó
mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári
Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (továbbiakban: Ptk.) rendelkezései
irányadóak.
5.4. Jelen ÁSZF 2024. július 12. napjától, határozatlan ideig hatályos.
5.5. Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy jelen ÁSZF-et bármikor módosíthatja, a
módosításokat a Szálláshelyen és honlapján közzéteszi
6. ÁRAK
6.1. A Vendégek a Szálláshely aktuális árairól, akciókról, kedvezményekről az
Szolgáltató 1. pontban megjelölt elérhetőségein, illetve weboldalán, a
www.harkany-paprika.hu oldalon tájékozódhatnak. Szolgáltató a szállásdíjat Szoba
/ éj árban határozza meg, és egy szobában két fő elhelyezése biztosított.
Gyermekkedvezmény igénybevételére nincs lehetőség.
6.2. Szolgáltató weboldalán az árak magyar forintban, bruttó összegben vannak
feltüntetve, tartalmazzák a lefoglalt szobák kizárólagos használatát, valamennyi
szolgáltatás díját, beleértve a wifi használatot, a parkoló kártyát és az egyszeri
takarítási költséget.
6.3. Szolgáltató a meghirdetett árakat bármikor, szabadon megváltoztathatja.
6.4. A Szolgáltató árajánlatának megküldése után, vagy a Vendég foglalásának leadását
követően közzétett kedvezmény, akció, a megküldött ajánlatot, illetve a leadott foglalást
nem érinti.
Oldal 4 / 9
Általános Szerződési Feltételek
Paprika Vendégház - Harkány
7. AJÁNLATKÉRÉS, A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE, A FOGLALÁS MENETE, A FOGLALÁS
MÓDOSÍTÁSA
7.1. A Vendég írásban (e-mailben) küldött ajánlatkérésére Szolgáltató 36 órán belül
ajánlatot küld a Vendég részére.
7.2. Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 36 órán belül nem érkezik meg a Vendég
részéről a foglalás, úgy a Szolgáltató az ajánlati kötöttsége alól mentesül, ajánlati
kötöttsége megszűnik.
7.3. Vendég a foglalást leadhatja szóban (telefonon) vagy írásban (e-mailben, online). A
foglalás során az alábbi adatokat kell a Vendégnek megadnia:
- a foglalást leadó Vendég családi-, és utóneve,
- lakcíme,
- telefonszáma, e-mail címe,
- érkezés-távozás dátuma,
- érkező vendégek létszáma (felnőtt, és 18 év alatti bontásban).
7.4. A foglaláshoz előlegként a szállásdíj 30 %-ának megfizetése szükséges a Szolgáltató
bankszámlaszámára történő utalással, vagy OTP és MBH Széchenyi Pihenőkártyával.
7.5. A foglalást a 72 órán belül beérkezett előleg utalása esetén tekintjük érvényesnek.
7.6. Szolgáltató a beérkezett előlegről e-mailben írásbeli visszaigazolást és előlegszámlát
küld. Ezen írásbeli visszaigazolásra tekintettel, a foglalás írásban létrejött
szerződésnek minősül, és határozott időre szól.
7.7. A foglalás módosítására telefonon vagy e-mailben van lehetőség, a szabad helyek
függvényében. A módosítás díjmentes, az esetlegesen felmerülő díjkülönbözet (eltérő
foglalási csomag, vagy eltérő időpontból adódó árkülönbözet) megfizetése mellett.
7.8. Abban az esetben, ha a Vendég a határozott időtartam lejártát megelőzően úgy dönt,
hogy a szolgáltatást a határozott időtartam elteltéig nem kívánja igénybe venni, akkor is
köteles a szolgáltatás teljes ellenértékét a Szolgáltató részére megfizetni, a Szolgáltató
pedig jogosult a megrendelt szolgáltatás teljes ellenértékének követelésére. A Vendég
által a határozott időtartam lejárta előtt elhagyott Szálláshelyet a Szolgáltató jogosult
újra értékesíteni.
7.9. A Vendég a szolgáltatás meghosszabbítására csak akkor jogosult, ha ehhez a
Szolgáltató a határozott időtartam lejártát megelőzően hozzájárul.
7.10. A szállásdíj fennmaradó 70 %-a legkésőbb a Szálláshelyre történő érkezéskor
esedékes készpénzben, a Szolgáltató bankszámlaszámára történő utalással, vagy OTP
és MBH Széchenyi Pihenőkártyával, melyről Szolgáltató végszámlát állít ki, és -
Vendég kérése szerint - e-mailben megküldi, vagy papír alapon kiállítja.
7.11. Fenti szabályok alól kivételt képeznek azok a foglalások, amelyek a Szolgáltatóval
szerződésben álló szállásközvetítő portálokon rögzített szabályzatban, az ott ismertetett
feltételekkel kerültek rögzítésre
Oldal 5 / 9
Általános Szerződési Feltételek
Paprika Vendégház - Harkány
8. LEMONDÁSI FELTÉTELEK
8.1. A Vendég a foglalását e-mailben, az érkezést megelőző 8. naptári napig díjmentesen
lemondhatja. Ez esetben a már kifizetett előleg teljes összege visszautalásra kerül.
8.2. Az érkezést megelőző 1-7 naptári napon belül történő lemondás esetén Szolgáltató
lemondási díjat (kötbért) számol fel, melynek összeg a szállásdíj 30 %-a. Ebben az
esetben az előlegként befizetett összeg nem kerül visszautalásra.
8.3. Amennyiben a Vendég nem érkezik meg, meghiúsulási kötbért kell fizetnie,
amelynek mértéke a megrendelt szolgáltatás teljes összege. Lemondás vagy a
lemondás elmaradása esetén a kötbér fizetésétől függetlenül a Szolgáltató elszállásolási
kötelezettsége megszűnik és jogosult az igénybe nem vett Szálláshelyet más Vendég
részére kiadni.
9. IDEGENFORGALMI ADÓ, SZÉFHASZNÁLAT ÉS KAUCIÓ
9.1. A szállásdíj összegén felül fizetendő az Idegenforgalmi adó, melynek összege 18. életév
felett: 550,- Ft / fő / éj. 1
9.2. Szolgáltató térítés ellenében széfet biztosít a Vendégek részére, értéktárgyaik
megóvására. A széfhasználat díja: 500,- Ft / fő / éj. A széfet a Vendégek 5.000,- Ft
összegű kaució megfizetés emellett vehetik át.
9.3. Érkezéskor a Vendégek részére átadásra kerül 1 db szobakulcs és 1 db parkoló kártya,
melyeket Vendégek 10.000,- Ft összegű kaució megfizetése mellett vehetnek át.
9.4. Az idegenforgalmi adó, a széfhasználat díja, és a kaució fizetése érkezéskor, a
Szálláshely elfoglalása előtt esedékes.
9.5. Az idegenforgalmi adó és a széfhasználat fizethető utalással vagy készpénzben, és
Szolgáltató a szálláshely-szolgáltatásról kiállított végszámlában szerepelteti.
9.6. A kaució készpénzben fizetendő, melyről Szolgáltató átvételi elismervényt állít ki.
Távozás napján, a Szálláshely elhagyásakor a kulcs, a parkoló kártya és a széf hiánytalan,
és sérülésmentes átadása esetén Szolgáltató az átvett kaució összegét készpénzben adja
vissza a Vendégnek.
10. A SZÁLLÁSHELY IGÉNYBEVÉTELÉNEK FELTÉTELEI
10.1. A Szálláshelyet az érkezés napján 14.00 – 19.30 közötti időpontban lehet elfoglalni.
Amennyiben a Vendég későbbi időpontban érkezik, késéséről telefonon tájékoztassa
a Szolgáltatót a +36 30 260 3297 telefonszámon
10.2. Az érkezés és a távozás időpontjában Szolgáltató a helyszínen rendelkezésre áll,
személyesen fogadja a Vendégeket.
1 Az idegenforgalmi adó alóli mentesség egyéb jogcímeit A helyi adókról szóló 1990. évi C.
törvény 31. §-a., és Harkány Város Önkormányzat Képviselő-testületének a helyi adókról szóló
31/2015. (XI.30.) számú önkormányzati rendelete tartalmazza.
Általános Szerződési Feltételek
Paprika Vendégház - Harkány
Oldal 6 / 9
Általános Szerződési Feltételek
Paprika Vendégház - Harkány
10.3. Szolgáltató a hét minden napján 0-24 órában elérhető a 2. pontban szereplő
elérhetőségein.
10.4. Jogszabályi előírásból fakadóan, érkezéskor a 14. életév feletti Vendégek kötelesek
Szolgáltatónak bemutatni az adatfelvétel miatt a személyi okmányukat (személyi
igazolvány, útlevél).
10.5. A Szálláshelyen csak a bejelentett személyek tartózkodhatnak!
10.6. A parkolás maximum 5 autóval megengedett. A parkolóban sátorhelyet felállítani vagy
tüzet gyújtani tilos!
10.7. Állatokat tilos a Szálláshelyre behozni!
10.8. Az épületben, és a szobákban dohányozni tilos! Cigarettázni a Vendégház földszintjén
kijelölt teraszon lehet. A csikkeket kérjük, hogy az erre célra fenntartott hamutartóba
szíveskedjenek eldobni.
10.9. A Szálláshelyre az alábbi dolgok bevitele szigorúan tilos:
- maró, gyúlékony vegyszer, anyag,
- tűzveszélyes és/vagy robbanásveszélyes anyag,
- különösen drága, nagy értékű tárgy, muzeális tárgy,
- tűzijáték, petárda,
- hulladék, környezetre, egészségre ártalmas dolog,
- pszichotrop anyag
10.10. A Vendég a Szálláshelyet a szerződés szerinti utolsó tartózkodási napon legkésőbb 10.00
óráig köteles poggyászával, és a Vendégházba behozott, egyéb személyes tárgyaival
együtt elhagyni.
11. A SZERZŐDÉS TELJESÍTÉSÉNEK VISSZAUTASÍTÁSA, A SZOLGÁLTATÁSI
KÖTELEZETTSÉG MEGSZŰNÉSE
11.1. A Szolgáltató jogosult a Szálláshely szolgáltatásra vonatkozó szerződést azonnali
hatállyal felmondani, és a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
- a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a Szálláshelyet,
- a Vendég a biztonsági előírásokat, Házirendet nem tartja be, durván, sértőn
viselkedik, alkohol, vagy drog befolyása alatt áll, elfogadhatatlan, erkölcstelen,
erőszakos fenyegető vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít a Szálláshelyen,
- a Vendég fertőző betegségben szenved.
11.2. Megszűnik a Felek közötti szerződés, amennyiben annak teljesítése vis maior
következtében lehetetlenné válik.
12. A VENDÉG JOGAI
12.1. A Vendég jogosult a Szálláshely, és annak berendezéseinek, eszközeinek
rendeltetésszerű használatára.
12.2. A Vendég a Szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt, a Szolgáltató által nyújtott
szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet.
Általános Szerződési Feltételek
Paprika Vendégház - Harkány
12.3. A tartózkodás idején felmerülő bármely probléma esetén Szolgáltató a 2. pontban foglalt
elérhetőségeken elérhető, a probléma mielőbbi megoldása érdekében.
12.4. A Vendég panasztételi joga a Szálláshely elhagyását követően megszűnik, reklamációt
ezt követően a Szolgáltató nem fogad el.
13. PANASZKEZELÉS
13.1. Szolgáltató a panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja.
13.2. Ha a Vendég a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem
lehetséges, Szolgáltató a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet
vesz fel, melynek egy másolati példányát a Vendég részére legkésőbb 30 napon belül az
érdemi válasszal együtt megküldi.
13.3. A panasz elutasítása esetén Szolgáltató álláspontját megindokolja és tájékoztatást nyújt
a jogorvoslati lehetőségekről az ÁSZF vonatkozó pontjára történő hivatkozással.
13.4. A Vendég fogyasztói panaszával kapcsolatosan fordulhat:
a Szolgáltató székhelye szerinti Békéltető Testülethez, melynek elérhetősége és
eljárási szabályzata a www.bekeltetes.hu címen érhető el.
a területileg illetékes járási hivatalhoz. A fogyasztóvédelmi hatósági ügyekben
első fokon a járási hivatal jár el, elérhetőségük: www.kormanyhivatalok.hu
az Európai Online Vitarendezési Platformhoz, amely alternatív vitarendezési
fórumot nyújt, az alábbi linken érhető el:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&l
ng=HU
14. A VENDÉG KÖTELEZETTSÉGEI
14.1. A Vendég köteles a szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét legkésőbb a
jelen ÁSZF-ben meghatározott módon és időpontig a Szolgáltató részére kiegyenlíteni.
14.2. A Vendég a Szálláshely berendezési és felszerelési tárgyait, eszközeit, szolgáltatásit
köteles rendeltetésszerűen, gondosan használni.
14.3. A Vendég felelősséggel tartozik mindazon károkért és hátrányokért, melyet a
Vendég, kísérője, vagy felügyelete alá tartozó személy okozott a Szolgáltatónak vagy
harmadik személynek.
14.4. A Szálláshelyen okozott kárt a Vendég vagy annak törvényes képviselője köteles a
Szolgáltatónak megtéríteni.
14.5. A Szálláshely elhagyásakor a Vendég köteles figyelni a szálláshely biztonságára.
Kérjük, hogy a vizet zárják el, a villanyt és az elektromos berendezéseket kapcsolják le,
az ajtókat, ablakokat zárják be.
14.6. A Szálláshelyre engedély nélkül bevitt dologban keletkezett kárért való felelősséget a
Szolgáltató kizárja.
Általános Szerződési Feltételek
Paprika Vendégház - Harkány
Oldal 8 / 9
Általános Szerződési Feltételek
Paprika Vendégház - Harkány
14.7. Vendég köteles a szálláshely elhagyásakor a szobakulcsot, a parkoló kártyát és –
igénybevétel esetén - a széfet sértetlen állapotban átadni Szolgáltató részére,
ellenkező esetben Szolgáltató a kaució összegét nem téríti vissza a Vendégnek.
15. A SZOLGÁLTATÓ JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI
15.1. Szolgáltató köteles a megrendelt szállást és egyéb szolgáltatást teljesíteni.
15.2. Szolgáltató köteles a Vendégek részére számlát, átvételi elismervényt kiállítani, és -
a mennyiben a Vendég hiánytalan sértetlen állapotban adja vissza távozáskor a
szobakulcsot, parkoló kártyát, illetve a széfet, köteles az átvett kauciót összegét a
Vendégnek készpénzben visszaadni.
15.3. A Szolgáltató köteles a Vendég panaszát kivizsgálni, és a panasz orvoslásához
szükséges intézkedéseket megtenni.
15.4. A Szolgáltató nem felel a Vendégház berendezéseinek, felszereléseinek nem
rendeltetésszerű használatából eredő károkért.
15.5. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Vendégek Szálláshelyen hagyott személyes
tárgyaiért.
16. VIS MAIOR
16.1. Azon okok, körülmények (pl.: háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság,
áramkimaradás, sztrájk, stb.) amely felett sem a Szolgáltató, sem a Vendég nem bír
ellenőrzéssel. A vis maior mindkét szerződő felet felmenti a szerződésből eredő
kötelezettségeik teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. Szolgáltató
minden tőle telhetőt megtesz azért, hogy ezen okok és körülmények bekövetkezésének
lehetőségét minimalizálja és az ezáltal okozott kárt, vagy késedelmet a lehető
leghamarabb helyrehozza.
Kelt: Harkány, 2024. július 12.
….………….………………..………
Jocskovné Müller Márta
Szolgáltató/Szállásadó
Általános Szerződési Feltételek
Paprika Vendégház - Harkány
Oldal 9 / 9